Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemi Kraśnickiej w uzgodnieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023 – 2027 – komponent Wdrażanie LSR.
I. Zakres tematyczny operacji:
Nabór ogłaszany jest na operacje w zakresie: Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej
Cel LSR: C.1 – Inkluzywne społeczeństwo obywatelskie
Przedsięwzięcie LSR: P.1.4 Infrastruktura wzmacniająca inkluzywność
Wskaźnik produktu: Liczba operacji wzmacniających dostępność
Wskaźnik rezultatu: R.41 PR Łączenie obszarów wiejskich w Europie: odsetek ludności wiejskiej korzystającej z lepszego dostępu do infrastruktury dzięki wsparciu z WPR. Jednostka miary: Liczba osób.
Operacja powinna zostać zrealizowana maksymalnie w 2 etapach.
Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia: 30 czerwca 2029r.
II. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie:
Jednostka Sektora Finansów Publicznych (JSFP) lub organizacja pozarządowa.
III. Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie:
Termin składania wniosków: od dnia 28.03.2025r. – 10.04.2025r.
Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod linkiem: https://epue.arimr.gov.pl
W przypadku złożenia wniosku w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji.
Warunkiem złożenia wniosku za pomocą PUE jest posiadanie przez wnioskodawcę numeru EP.
O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina złożenia wniosku przez PUE. Potwierdzeniem złożenia wniosku jest informacja (UPO). UPO wysyłane jest przez system PUE na adres e-mailowy.
IV. Forma pomocy, maksymalny dopuszczalny poziom pomocy oraz minimalna i maksymalna kwota pomocy:
- Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy.
- Pomoc przyznawana jest w formie refundacji poniesionych wydatków kwalifikowalnych z możliwością zawnioskowania o wypłatę zaliczki (50%) lub wyprzedzającego finansowania. Jej wysokość zostanie ustalona na podstawie planowanych kosztów kwalifikowalnych zwartych w zestawieniu rzeczowo – finansowym operacji.
- Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi:
- 75% – w przypadku operacji realizowanych przez JSFP
- 100% – w przypadku operacji realizowanych przez organizację pozarządową.
- Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000 zł i nie wyższa niż 500 000 zł.
V. Miejsce publikacji regulaminu naborów wniosków o wsparcie:
W siedzibie Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Ziemi Kraśnickiej oraz na stronie internetowej: www.lgdkrasnik.pl
Regulamin naboru – kliknij, aby wyświetlić regulamin
Dane do kontaktu:
Biuro LGD Ziemi Kraśnickiej: ul. Lubelska 115, 23-200 Kraśnik
e-mail: biuro@lgdkrasnik.pl , tel.: 81 825 27 27
godz. pracy biura: poniedziałek – piątek: 8.00 – 16.00
Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email – arimr_hd@arimr.gov.pl , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD. W przypadku potrzeby uzyskania informacji o statusie zgłoszenia prosimy o kontakt z help desk pod numerem 22 595 02 50.
Załącznikami do Regulaminu naboru są:
Załącznik nr 1 – Kryteria wyboru i oceny operacji – kliknij , aby pobrać
Załącznik nr 3 – Formularz UoPP wraz z załącznikami – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 1 do UoPP „Zestawienie rzeczowo – finansowe operacji” – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 2 do UoPP „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych” – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 3 do UoPP „Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 5 – Formularze załączników wniosku o przyznanie pomocy
- Załącznik nr 1 – Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 2 – Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 3 – Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 4, 5, 6 – nie dotyczy
- Załącznik 7 do WoPP – Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację – kliknij, aby pobrać
- Załącznik nr 8 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalna Grupę Działania – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 10 – WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ – kliknij, aby pobrać.
Wytyczne dla wnioskodawców